Newsletter

Bądźmy w kontakcie

Clipperton
tel: +48 509 090 244
mail:biuro@clipperton.pl

 

cb yt gplus twit

 

 

 

 

 

 

 

 

Marketing dla firmy

Podtrzymujemy tezę, że tylko marketing-dla-firmyprofesjonalne działania marketingowe pozytywnie oddziaływają na rozwój firmy. W zależności od oczekiwań zainteresowanej firmy współpraca może przybierać formę:

- usługi kompleksowej
- wykonanie pojedynczego zadania


Usługa kompleksowa charakteryzuje się tym, że prowadzimy ścisłą współpracę pomiędzy naszą firmą a Klientem. Mamy zasadę, że przy takiej usłudze delegujemy naszego pracownika i zostaje on „opiekunem” Klienta. Nasze działania rozpoczynamy od zdefiniowania stanu faktycznego (co jest dobre a co złe) przeprowadzamy komplet analiz a w dalszej kolejności przedstawiamy plan działania (doradzamy czy i w jakim kierunku powinny iść zmiany np. w promocji, dystrybucji. Zdecydowanie mniej zaawansowaną formą współpracy jest działanie na zasadzie wykonania pojedynczego zadania/zlecenia jak np. zaprojektowanie materiałów reklamowych, strony www, zorganizowania wyjazdu firmy na targi/konferencję. Jako „zewnętrzny dział  marketingu” proponujemy kompleksowe rozwiązania jak i pojedyncze usługi np:

  • Marketing społecznościowy (Social Media Marketing)

Dziedzina marketingu internetowego, która w bardzo szybki sposób zdobywa coraz to większe zainteresowanie wśród firm. Polega na komunikacji firmy z potencjalnymi klientami i partnerami. Najczęściej wykorzystuje się do tego – serwisy społecznościowe np. (Facebook, Goldenline, itp.), blogi, artykuły skierowane do konkretnych branż, itp. Celem w tym wszystkim jest zwrócenie uwagi klienta na markę, produkt, czy usługę oferowana przez daną firmę. Całym sednem SMM jest informacja, która docelowo powinna kształtować pozytywny wizerunek firmy jak i poszczególnych marek.


  •     Strategia marketingowa

Rozpoczynając prace nad strategią musimy sobie odpowiedzieć na następujące pytania:
- jaka jest obecnie wygląda sytuacja przedsiębiorstwa?
- jaka sytuacja ma być w przyszłości?
- co może przeszkodzić w osiągnięciu zamierzonego celu?
- co należy zrobić, aby osiągnąć zamierzony cel?

Planowanie marketingowe rozpoczyna się od określenia misji i celów firmy, czyli jasnego zadeklarowania zamierzeń firmy i wybranego kierunku działania. Kolejna faza to przegląd sytuacji, w jakiej się znajdujemy. Obejmuje ona analizę sytuacji, analizę SWOT oraz ustalenie podstawowych założeń. Kolejnym krokiem planowania marketingowego jest sformułowanie strategii marketingowej. Jest to najważniejszy punkt całego procesu. Strategiczny plan przedsiębiorstwa decyduje o tym, co się dzieje w firmie. Plan marketingowy jest kluczowym punktem biznes planu, a strategia marketingowa jest podstawą do opracowania planu marketingowego. Wskazywać powinna realne szanse przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa oraz wskazywać, w jaki sposób przedsiębiorstwo ma wejść na wskazane rynki  i utrzymać na nich określoną pozycję.
Strategia marketingowa jest systemem zasad i reguł działania, wyznaczających pewne działania rynkowe przedsiębiorstwa w długim okresie. Budowa strategii marketingowej polega, więc na wyborze celów oraz zasad i reguł, które w określonym czasie nadadzą kierunek marketingowym działaniom przedsiębiorstwa.

Budowa strategii marketingowej w naszym wykonaniu to:

- wykreowanie nowej marki
- dobranie odpowiedniego nazewnictwa
- dobór strategii działania
- wypozycjonowanie marki
- przeprowadzenie badań marketingowych


  •     Copywriting

Komunikacja słowna jak i pisana jest dla nas czymś naturalnym. Niestety nie tak często spotykamy prawidłowo skonstruowany przekaz. Należałoby, zatem odpowiednio dobierać sowa, aby zachować poprawna wymowę i pismo. I tu właśnie pojawia się taka osoba jak copywriter, która dobiera najlepsze (najskuteczniejsze) słowa i układa je w tekst. Copywriting jest, więc sztuką pisania ciekawych, „chwytających” tekstów – reklamowych, ofertowych, informacyjnych, itp.
Kilka przykładów, do czego możemy wykorzystać copywritera:
- tekst reklamowy – jedno z podstawowych ogniw w przebiegu kampanii reklamowej.
- slogan –  jest to hasło przewodnie, motto kampanii reklamowej, dzięki któremu trafnie zbudowany ciąg wyrazów trafia do odbiorcy, wzbudza zainteresowanie i chęć poznania oferty a na końcu doprowadza do decyzji o zakupie.
- mailing – jest to forma reklamy internetowej. Wysyłana droga elektroniczną w postaci e-maili w formie tekstowej lub graficznego.
- newsletter – jest to innymi słowy biuletyn tyle, że w formie elektronicznej.
- foldery, ulotki, broszury
- ogłoszenia – przy ogromnym nasyceniu rynku ogłoszeniowego konieczne jest, aby tekst dobrać w taki sposób, aby wywołał natychmiastowe zainteresowanie klienta, a co więcej nawet szokował go. W krótkim nagłówku copywriter musi zawrzeć takie zdanie, na które czytający nie pozostanie obojętny.
- artykuły sponsorowane –  Jest to niewątpliwie jeden z najlepszych sposobów na promocję oferty firmy.
- copywriting internetowy– nic innego jak pisanie tekstów na strony www.


  •     Badanie oraz analiza rynku i konkurencji

Aby każda firma, bez względu na swoją wielkość, czy strefę działania, mogła z powodzeniem działać na rynku powinna, co jakiś czas „monitorować” rynek. Polecane są różnego rodzaju badania m.in. analiza SWOT, Pięciu sił Portera, itp.
Analiza SWOT polega na poukładaniu dostępnych informacji o danej sprawie na cztery grupy.

S (Strengths) – mocne strony: wszystko to, co stanowi atut, przewagę, zaletę analizowanego obiektu,
W (Weaknesses) – słabe strony: wszystko to, co stanowi słabość, barierę, wadę analizowanego obiektu,
O (Opportunities) – szanse: wszystko to, co stwarza dla analizowanego obiektu szansę korzystnej zmiany,
T (Threats) – zagrożenia: wszystko to, co stwarza dla analizowanego obiektu niebezpieczeństwo zmiany niekorzystnej.


  •     Tworzenie stron internetowych

Dzięki dobremu i nowoczesnemu a zarazem indywidualnemu projektowi strony internetowej firma może zaistnieć w Internecie. Projekt strony bardzo dużą rolę w jej późniejszym wyglądzie i zastosowaniu. Bez odpowiedniego projektu i pomysłu nie należy tworzyć strony internetowej.
Cała istota projektu strony internetowej tkwi w umiejętnym dobraniu i połączeniu kilku czynników. Zaczynamy od zarysu projektu, poprzez kodowanie i zastosowanie indywidualnych szablonów, a skończywszy na pozycjonowaniu.


  •     Kampanie internetowe

Naszym zdaniem samo pozycjonowanie strony firmowej nie wystarczy, warto zastanowić się nad profesjonalną reklamą w Internecie. Najbardziej popularną a zarazem dość skuteczną formą reklamy w Sieci są reklamy kontekstowe. Zasada działania tej formy promocji firmy jest prosta i można ją opisać w następujących punktach:
- Ustalenie miesięcznej kwoty, jaką chcemy przeznaczyć na reklamę kontekstową
- Ustalenie grup reklam oraz powiązanych z nim słów kluczowych
- Optymalizacja reklam
Największą zaletą reklam kontekstowych jest możliwość ustalenia z góry całkowitego kosztu, jaki chcemy ponieść na reklamę. Jednym słowem mamy 100% kontrolę nad wydatkami.


  •     Kampanie mailingowe

Mailing reklamowy to narzędzie za pomocą, którego można prowadzić akcję reklamową o szerokim zasięgu, w stosunkowo krótkim okresie czasu. Mailing powinien być kierowany do wybranej i wyselekcjonowanej grupy odbiorców, określonej za pomocą kryteriów demograficznych lub geograficznych. Kiedy warto wybrać mailing:
- Gdy chcemy wesprzeć kampanię promującą markę lub produkt;
- Gdy chcemy mocno zaznaczyć w kampaniach promocyjnych  naszą ofertę (obniżki sezonowe, rabaty, promocje ograniczone czasowo)
- Gdy chcemy nawiązać nowe kontakty handlowe


  •     Organizacja targów i wystaw

Udział firmy w targach lub wystawach umożliwia jej zaprezentowanie potencjalnym klientom swoich produktów lub usług. Pozwala przekonywać nowych klientów. Udział w takiej imprezie  gwarantuje podniesienie prestiżu firmy, stwarza możliwości spotkania i rozmowy, zacieśnia relacje z dotychczasowymi klientami firmy.
Nasze długoletnie doświadczenie (uczestnictwo w wielu targach i konferencjach) pozwoli Państwu uniknąć zbędnych kosztów i czasu, który mielibyście poświęcić na przygotowanie się do takiej imprezy.


  •     Programy lojalnościowe

Celem stosowania takich narzędzi jest nastawienie na długotrwałe działania marketingowe, które służyć będzie budowaniu oraz podtrzymywaniu dobrych relacji ze stałymi klientami a także da możliwość przyciągnięcia nowych. Właściwie opracowana strategia prowadzi do zwiększenia sprzedaży produktów lub usług.


  •     Identyfikacja wizualna (Corporate Identity Manual)

Księga znaku to innymi słowy instrukcja posługiwania się stworzonym logotypem. Zawiera szereg zasad dotyczących tego, jak należy obchodzić się ze znakiem graficznym – co wolno a czego nie. Dzięki niej mogą Państwo mieć pewność, że proporcje, czcionki, kolory, tła, wielkości stosowanego logo są prawidłowe. Prawidłowo skonstruowana księga znaku powinna zawierać:
- opis kolorystyki znaku,
- opis typografii,
- moduł konstrukcyjny znaku,
- pole podstawowe znaku,
- pole ochronne znaku,
- minimalny rozmiar znaku,
- niedopuszczalne skalowanie i modyfikacje.


Oferujemy różne wersje:

  • podstawową – zawiera opis budowy znaku, prezentację jego użycia w kilku najbardziej popularnych przypadkach;    
  • specjalną – zawiera opracowanie pełnej identyfikacji firmy, precyzujące układy kompozycyjne znaku w przypadku jego występowania na różnych materiałach, wykonanych w różnych technologiach oraz warunki współwystępowania z innymi elementami. Obejmującą projekty wizytówek, papieru firmowego, kopert, notesów, teczki firmowej.